Retourneren

Klanten van Beddenbriljant hebben het recht om na ontvangst van de goederen binnen 14 dagen een artikel te ruilen/retourneren. De consument draagt daarbij zelf op voor de kosten van terugzending. Mocht de klant zelf de verkeerde maat hebben besteld dan heeft Beddenbriljant het recht om de door ons gemaakte verzendkosten niet terug te storten. De goederen kunnen enkel worden geretourneerd in onbeschadigde staat en niet geopende verpakking, ze moeten in dezelfde conditie verkeren en mogen niet gebruikt of gedragen zijn. Dit i.v.m. hygiëne. Ook mogen eventuele labels,stickers en kaartjes niet verwijderd zijn. Mocht u een artikel willen ruilen/retourneren dan dient u de volgende stappen te nemen.

  • Stuur ons direct een e-mail ( info@beddenbriljant.nl ), met daarin vermeld uw ordernummer en eventuele klachten/redenen van ruilen/retourneren.
  • Wacht op antwoord voordat u het artikel terug stuurt, u krijgt instructies hoe u moet handelen.
  • Na ontvangst van het antwoord dient u binnen 2 werkdagen het artikel terug te sturen.

Algemene voorwaarden bij het ruilen/retourneren van een artikel:

  • correspondentie verloopt per email, het is uw eigen verantwoordelijkheid dat wij uw juiste emailadres hebben.
  • de aanmelding van de retourgoederen moet uiterlijk binnen 14 dagen na verzending bij ons binnen zijn. De 14 dagen gaan in op het moment dat wij de goederen verzenden.
  • ongefrankeerde of niet voldoende gefrankeerde retouren worden geweigerd.
  • Let op: niet elk artikel kan worden geruild. Zie: onderstaande uitzonderingen.

Wordt er aan deze voorwaarden niet voldaan vervalt elk recht op ruilen van een artikel. Alle gemaakte kosten brengen wij de klant dan in rekening.

Beddenbriljant zal binnen 30 dagen na volledige afhandeling van de retouren u het openstaande bedrag crediteren.

Artikelen die niet retour kunnen

De volgende artikelen kunnen niet worden geruild/geretourneerd:

  • Artikelen die niet in originele staat en/of verpakking verkeren.
  • Artikelen die gedragen/gebruikt zijn.
  • Artikelen waarvan de labels,stickers en kaartje zijn verwijderd.
  • voedingsmiddelen, dranken of andere artikelen voor regelmatig huishoudelijk gebruik
  • Het is niet mogelijk bij op maat gemaakte producten of een product van persoonlijke aard (welke voor je persoonlijk is samengesteld, zoals een matras, bedbodem, topmatras, nachtkastje of boxspring, zie hiervoor Annuleren en Wijzigen, hieronder vermeld.

Als u zich niet aan deze voorwaarden houdt kunt u de artikelen niet ruilen/retourneren.


Annuleren of wijzigen

Wij kunnen ons voorstellen dat je een bestelling geplaatst hebt, die je later alsnog wilt wijzigen of ongedaan wilt maken.

In dit geval dien je dit uiterlijk binnen 24 uur schriftelijk of per email aan ons te melden. Het wijzigen van een order is mogelijk tot 24 uur na de bestelling. Een wijziging gelieve binnen 24 uur doorgeven wegens het proces dat in gang wordt gezet. Voor wijziging na 24 uur kunnen in bepaalde gevallen €50,- wijzigingskosten in rekening worden gebracht. In het geval van speciaal volgens jouw wensen geproduceerde artikelen bestaat de kans dat de order helaas niet meer geannuleerd of gewijzigd kan worden. Indien je in dat geval toch wenst te annuleren zijn wij helaas genoodzaakt om 30% van het product in annuleringskosten te berekenen. Je hebt de mogelijkheid om de koop op afstand te annuleren. 

Je komt alleen in aanmerking voor annulering als je aan de volgende voorwaarden voldoet: 
Je laat ons tijdig schriftelijk weten dat je de koop op afstand annuleert, door het contactformulier op onze website in te vullen of door een e-mail te sturen naar info@beddenbriljant.nl. Het is niet mogelijk bij op maat gemaakte producten of een product van persoonlijke aard (welke voor je persoonlijk is samengesteld, zoals een matras, bedbodem, topmatras, nachtkastje of boxspring). Als het product speciaal voor je besteld, kunnen wij de bestelling niet kosteloos annuleren, wij moeten hiervoor 30% annuleringskosten in rekening brengen.